Sportano, obecne już na 12 europejskich rynkach i mające ponad 1 milion aktywnych klientów, pozyskało wartościowego sojusznika. Fundusz inwestycyjny bValue zainwestuje w spółkę kilkadziesiąt milionów złotych. Pozyskane środki wesprą dalszy dynamiczny rozwój marki e-commerce, która w tym roku zamierza znacząco przekroczyć 300 mln złotych przychodu.
Sportano to sportowy sklep internetowy, w którym klienci mogą nabyć najlepszy sprzęt, odzież, obuwie i akcesoria od ponad 800 marek, przeznaczone do każdego rodzaju aktywności.
bValue Growth to fundusz inwestujący w dynamicznie rosnące firmy z Europy Środkowo-Wschodniej, z potwierdzonym modele biznesowym i ponadprzeciętnym potencjałem wzrostu. Na rynku fundusz jest znany z inwestycji w takie spółki jak Hostersi, Tidio, Spin.ai, Noo.ma, Wellbee, AlohaCamp czy YourKaya.
– Sportano idealnie wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną. Dzięki tej inwestycji stajemy się partnerami ambitnego zespołu zarządzajacego, który wykorzysta dostarczony przez nas kapitał na realizację śmiałej wizji zbudowania wiodącego e-commerce sportowego w Europie. Na tle konkurencji, Sportano wyróżnia się nieporównywalnie szeroką ofertą, zautomatyzowaną logistyką oraz świetną obsługą klienta co stanowi solidną podstawę dla przyszłego sukcesu – komentuje Michał Bartosz, Partner w bValue.
– Cieszymy się, że fundusz bValue rozumie naszą wizję rozwoju na rynku markowych produktów sportowych. Chcemy w 2024 roku osiągnąć sprzedaż o łącznej wartości ponad 300 milionów złotych. Rok do roku rośniemy o 90% procent. Poprzedni rok, 2023, zamknęliśmy z wynikiem 188 milionów – wskazuje twórca marki Sportano.pl, Marcin Grzymkowski.
Sportano sprzedaje dzisiaj markowy sprzęt do 12 europejskich krajów: Polski, Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Grecji, Bułgarii, Węgier, Rumunii, Litwy, Ukrainy i Włoch. Wśród partnerów Sportano znajdują się jedne z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek sportowych: Hoka, ASICS, HEAD, THULE, Rossignol, New Balance, Helly Hansen, On Running, Sketchers i
setki innych . W tym roku marka pozyskała swojego milionowego klienta oraz zainaugurowała również swój program lojalnościowy Sportano Club.