Darmowa dostawa dla zamówień o wartości powyżej 199 zł.

Darmowa dostawa nie obejmuje przesyłek wielkogabarytowych.

Więcej o dostawie
30 dni na darmowy zwrot od daty dostarczenia przesyłki. Sprawdź jak dokonać zwrotu
Większość produktów wysyłamy do 24h.

Czas realizacji zamówienia różni się w zależności od wybranej metody dostawy.

Sprawdź szczegółowe informacje
Przełącznik nawigacyjny

Wpisz wyszukiwaną frazę, by zobaczyć podpowiedzi.

Obejmy i zaciski rowerowe

Obejmy i zaciski rowerowe w ofercie sklepu sportowego Sportano

Każdy rowerzysta, niezależnie od poziomu zaawansowania, powinien mieć świadomość kluczowej roli, jaką odgrywają obejmy i zaciski w konstrukcji roweru. Choć mogą wydawać się niepozorne, to właśnie one są odpowiedzialne za utrzymanie wielu kluczowych komponentów w odpowiednim miejscu, gwarantując stabilność, bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Rodzaje obejm: od prostych zacisków do zaawansowanych obejm z szybkim zapięciem

W świecie rowerowym wiele elementów podlegało ewolucji w miarę postępu technologicznego i rosnących potrzeb użytkowników. Jednym z takich komponentów są obejmy. W najprostszej formie, obejmy przypominają standardowe zaciski, których głównym zadaniem jest utrzymanie pewnych części rowerowych w miejscu, takich jak sztyca siodła czy mostek kierownicy. Tradycyjne zaciski są zazwyczaj wykonane z mocnych materiałów, takich jak stal, i potrzebują narzędzi do dokręcania czy regulacji.

Jednak w odpowiedzi na potrzeby bardziej wymagających rowerzystów, powstały zaawansowane obejmy z szybkim zapięciem. Te nowoczesne rozwiązania umożliwiają użytkownikom szybką i łatwą regulację, na przykład wysokości siodełka, bez konieczności korzystania z narzędzi. Mechanizm szybkiego zapięcia składa się z dźwigni, która pozwala na błyskawiczne zapięcie i odpinanie, co jest niezwykle przydatne w sytuacjach, gdy trzeba szybko dostosować rower do aktualnych warunków jazdy.

Zaciski na sztycę siodła: utrzymywanie wysokości i stabilności siodła

Sztyca siodła jest jednym z tych elementów roweru, które muszą być solidnie przymocowane, ale jednocześnie dające możliwość regulacji. Zaciski na sztycę siodła odgrywają tu kluczową rolę. Dobrej jakości zacisk na sztycę siodła nie tylko gwarantuje, że siodło pozostanie w wybranym przez nas miejscu, ale także pozwala na błyskawiczną zmianę jego położenia w zależności od potrzeb.

Na przykład podczas jazdy w terenie górzystym rowerzysta może chcieć obniżyć siodło, aby zwiększyć stabilność podczas zjazdów, a następnie podnieść je na płaskim odcinku trasy. Dlatego ważne jest, aby zacisk na sztycę siodła działał sprawnie i pozwalał na łatwe dostosowywanie wysokości. Warto również zwrócić uwagę na materiał zacisku - chociaż wiele z nich jest wykonanych z wytrzymałej stali, dostępne są również modele z lekkich stopów aluminiowych czy nawet węgla, które redukują wagę roweru bez utraty wytrzymałości czy funkcjonalności.

Obejmy na mostek: łącznik między kierownicą a ramą roweru

Mostek rowerowy odgrywa kluczową rolę w układzie kierowniczym, łącząc kierownicę z widełkami przedniego koła poprzez rurę sterową. Obejma mostka jest tym elementem, który bezpośrednio obejmuje kierownicę, zapewniając jej stabilność i umożliwiając precyzyjne sterowanie rowerem. Prawidłowe działanie i jakość obejmy na mostek są niezwykle ważne dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Tradycyjne obejmy na mostek są zazwyczaj wykonane z jednego kawałka materiału i mają jedno lub dwa śruby, które umożliwiają dokręcanie i regulację. Zastosowanie większej ilości śrub zapewnia bardziej równomierne rozłożenie nacisku na kierownicę, co przekłada się na większą stabilność i bezpieczeństwo.

Współczesne rowery, zwłaszcza te z wyższej półki, korzystają z obejm o specjalnych kształtach i technologiach. Mogą one posiadać systemy antypoślizgowe czy powierzchnie o specjalnych teksturach, które zapewniają jeszcze lepszy chwyt kierownicy.

Materiały używane do produkcji obejm na mostek również przeszły ewolucję. Choć stalowe modele są ciągle popularne z powodu swojej wytrzymałości, coraz więcej producentów korzysta z lekkich stopów aluminiowych czy nawet węglowych kompozytów. Te ostatnie, choć droższe, zapewniają doskonałą sztywność przy minimalnej masie, co jest cenione w profesjonalnym kolarstwie.

Warto pamiętać, że doboru odpowiedniej obejmy na mostek nie należy bagatelizować. Zbyt luźno zamocowana kierownica może obracać się niezależnie od ruchu kół, co jest niebezpieczne, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy. W przeciwnym przypadku, zbyt mocno dokręcone śruby mogą uszkodzić kierownicę, zwłaszcza jeśli jest ona wykonana z delikatniejszych materiałów, takich jak karbon. Dlatego też zawsze warto postępować zgodnie z zaleceniami producenta i regularnie sprawdzać stan techniczny obejmy na mostek.

Rozwiń opis Zwiń opis