
Historia marki Diadora sięga 1948 roku, gdy we włoskim Caerano di San Marco zaczął działać prawdziwy warsztat, w którym ręcznie wykonywano najlepsze na rynku buty turystyczne i robocze. Produkcja obuwia sportowego, w której obecnie firma wiedzie prym na świecie rozpoczęła się w 1971 roku. W latach 70. XX wieku nastąpił rozwój sportu zawodowego i nowa koncepcja marketingu sportowego, która doprowadziła do decyzji o zatrudnianiu atrakcyjnych mistrzów różnych dyscyplin jako ambasadorów marki. Byli to m.in.: tenisista Björn Rune Borg, kierowca Formuły 1 Ayrton Senna, motocyklista wyścigowy Marco Lucchinelli, lekkoatleta Giuseppe Gentile, kolarz Marco Aurelio Fontana oraz piłkarze Roberto Baggio i Francesco Totti. W 2004 roku Diadora stworzyła technologię Hidden Power (szybkoschnące włókna), jedną z pierwszych linii base layer na rynku.
Włoska marka stawia na rodzinne tradycje, zrównoważony rozwój i działania proekologicznie, np.: pudełko linii Heritage wykonane jest z papieru uzyskanego z nadmiaru wodorostów pozyskiwanych ze środowiska morskiego, natomiast w sklepach Diadora dostępne są shoppery wykonane w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu z nadrukami w kolorze wodnym.
Diadora to jeden ze światowych liderów obuwia i odzieży sportowej oraz akcesoriów do biegania, tenisa ziemnego, fitnessu czy piłki nożnej. W swoich produktach stosuje innowacyjne technologie, jak i ulepsza tradycyjne rozwiązania, aby maksymalnie podnieść wydajność każdego ruchu, m.in.: DD Anima, Dia Dry, Dia Reflective Zone, Dia Breath, OrthoLite, Primaloft, Dia Fit czy Blushield.