Historia szwajcarskiej firmy Mammut to 1862 rok, kiedy to Kaspar Tanner zaczął produkować liny o różnym przeznaczeniu, jednak pierwsze logo i nazwa Mammut (odnosiła się do liny) zaczęły funkcjonować w 1943 roku. Aktualnie produkty z czarnym mamutem (symbol siły i wytrzymałości) na czerwonym tle są wybierane przez profesjonalnych alpinistów, pasjonatów wspinaczki wysokogórskiej, narciarzy, jak i rekreacyjnych miłośników gór.
Wprawdzie Mammut zaczynał od lin wspinaczkowych (w 1964 roku pojedyncza lina dynamiczna uzyskała certyfikat UIAA - Międzynarodowej Federacji Związków Alpinistycznych), ale kolejne lata działalności przynosiły rozszerzenie produkcji o: detektory lawinowe (kultowy Barryvox), kurki i spodnie z membraną Gore-Tex®, spodnie typu softshell, kolekcję wspinaczkową obejmującą odzież, karabinki i uprzęże wspinaczkowe, plecaki (w tym lawinowe) aż po miejską kolekcję ubrań z serii Delta X Mammut. W ofercie szwajcarskiego giganta rynku outdoorowego nie brakuje także obuwia trekkingowego z podeszwą Vibram®, śpiworów, kasków oraz sprzętu lawinowego.
Mammut stawia na bezpieczne procesy produkcji, recykling i materiały przyjazne środowisku, ochronę pracowników (członek Fair Wear Foundation) oraz zrównoważony rozwój.
Niezawodność, wysoka jakość wykonania i sprawdzone materiały, innowacyjne technologie oraz dopasowanie do konkretnych warunków w outdoorze, to cechy, dzięki którym Mammut zyskał uznanie i wiernych użytkowników.