Darmowa dostawa dla zamówień o wartości powyżej 199 zł.

Darmowa dostawa nie obejmuje przesyłek wielkogabarytowych.

Więcej o dostawie
30 dni na darmowy zwrot od daty dostarczenia przesyłki. Sprawdź jak dokonać zwrotu
Większość produktów wysyłamy do 24h.

Czas realizacji zamówienia różni się w zależności od wybranej metody dostawy.

Sprawdź szczegółowe informacje
Przełącznik nawigacyjny

Wpisz wyszukiwaną frazę, by zobaczyć podpowiedzi.

Zestawy błotników

Zestawy błotników w ofercie sklepu Sportano

Błotniki to jedne z tych elementów rowerowych, które mogą być pomijane przez rowerzystów, dopóki nie zostaną niespodziewanie zmoknięci lub zabrudzeni podczas jazdy po mokrej lub błotnistej nawierzchni. Służą nie tylko do ochrony przed błotem i wodą, ale także przed kamieniami i innymi drobnymi przedmiotami, które mogą być wyrzucane spod kół.

W sklepie sportowym Sportano znajdziesz wysokiej jakości zestawy błotników od sprawdzonych producentów takich jak SKS, Polisport, Topeak czy woom.

Budowa i montaż błotników: jak są skonstruowane i jak je zamontować?

Błotniki, chociaż na pierwszy rzut oka mogą wydawać się prostymi elementami, kryją w sobie szereg ważnych detali konstrukcyjnych, które decydują o ich funkcjonalności i wytrzymałości. Głównym celem błotnika jest ochrona rowerzysty przed błotem, wodą i innymi zanieczyszczeniami, które mogą być wyrzucane spod obręczy kół podczas jazdy. Jego efektywność zależy od właściwej budowy oraz prawidłowego montażu.

Pierwszym, kluczowym elementem błotnika jest jego korpus. To właśnie on odpowiada za zbieranie i odprowadzanie wody oraz błota z powierzchni drogi. Kształt korpusu jest tak zaprojektowany, aby maksymalnie ochraniać rowerzystę, jednocześnie minimalizując opór powietrza. Długość, szerokość i kształt błotnika mają bezpośredni wpływ na jego skuteczność.

Kolejnym ważnym elementem są punkty montażowe oraz systemy mocujące. Wiele błotników wyposażonych jest w regulowane zaczepy, które umożliwiają dopasowanie ich do różnych rozmiarów i typów rowerów. Niektóre modele wykorzystują proste klamry, inne zaś zaawansowane mechanizmy, które gwarantują solidność montażu i łatwość w demontażu.

Co więcej, dla zwiększenia stabilności błotnika, niektóre modele są wyposażone w dodatkowe wsporniki. Wsporniki te, zwykle wykonane z lekkiego i wytrzymałego metalu, zapewniają, że błotnik nie drga podczas jazdy i nie wpływa negatywnie na komfort jazdy.

Podczas montażu błotników ważne jest, aby zachować odpowiednią przestrzeń między błotnikiem a oponą. Zbyt mała odległość może prowadzić do tarć i potencjalnego zahaczenia opony o błotnik, co może być niebezpieczne w ruchu.

W zakończeniu, prawidłowo zaprojektowane i zamontowane błotniki nie tylko zwiększają komfort jazdy w trudnych warunkach, ale również przedłużają żywotność innych części roweru, chroniąc je przed zabrudzeniem i korozją. Kluczem jest wybór odpowiedniego modelu oraz dokładny montaż, dostosowany do indywidualnych potrzeb rowerzysty.

Rodzaje błotników

Błotniki, choć wydają się być prostym dodatkiem do roweru, występują w wielu różnych rodzajach, dostosowanych do różnorodnych potrzeb rowerzystów oraz charakterystyki poszczególnych typów rowerów. Wybór odpowiedniego błotnika ma kluczowe znaczenie dla komfortu jazdy oraz efektywności ochrony przed błotem i wodą.

Pierwszym i najbardziej popularnym typem są błotniki stałe. Są one trwale montowane do ramy roweru i zapewniają stałą ochronę przed błotem, niezależnie od warunków atmosferycznych. Są idealne dla rowerzystów, którzy regularnie jeżdżą w trudnych warunkach, takich jak deszcz czy błoto.

Błotniki do demontażu to kolejny typ, który pozwala na łatwe ich zdejmowanie w razie potrzeby. Są one szczególnie przydatne dla osób, które jeżdżą różnymi trasami i chcą dostosować swój rower do aktualnych warunków.

Nie można zapomnieć o błotnikach rozszerzonych, które oferują maksymalną ochronę przed błotem i są często stosowane w rowerach górskich.

Dla miłośników rowerów szosowych dostępne są błotniki aerodynamiczne, które są nie tylko funkcjonalne, ale także pomagają w zachowaniu optymalnej aerodynamiki pojazdu.

Materiały używane w produkcji: od tworzyw sztucznych po metalowe

Błotniki rowerowe są produkowane z różnych materiałów, a wybór konkretnego tworzywa wpływa na wagę, trwałość oraz wygląd błotnika. Wybór odpowiedniego materiału jest kluczowy dla trwałości i efektywności działania błotnika.

Tworzywa sztuczne, takie jak polietylen czy poliwęglan, są najczęściej stosowanymi materiałami w produkcji błotników. Są lekkie, odporne na korozję i dostępne w różnych kolorach. Dzięki temu rowerzyści mogą dostosować błotniki do indywidualnych preferencji.

Metalowe błotniki, zazwyczaj wykonane z aluminium lub stali nierdzewnej, są bardziej trwałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne. Dają klasyczny, elegancki wygląd rowerowi, ale są cięższe niż ich odpowiedniki z tworzyw sztucznych.

Włókno węglowe to materiał, który zyskuje na popularności w produkcji błotników wysokiej klasy, zwłaszcza dla rowerów wyścigowych. Oferuje doskonałą wytrzymałość przy minimalnej wadze, ale jest droższe niż inne materiały.

Nie można zapomnieć o nowoczesnych kompozytach, które łączą w sobie cechy różnych materiałów, oferując błotniki o optymalnej kombinacji lekkości, wytrzymałości i elastyczności. Wybór materiału ma kluczowe znaczenie dla trwałości, wydajności i estetyki błotnika, dlatego warto dokładnie przeanalizować dostępne opcje przed dokonaniem wyboru.

Rozwiń opis Zwiń opis