Lizard Skins, obecna w świecie sportu od 1993 roku, ma misję projektowania i tworzenia produktów, które zwiększają wydajność, komfort i styl profesjonalnych oraz amatorskich sportowców na całym świecie. Założona w 1993 roku firma wprowadziła na rynek innowacyjne akcesoria rowerowe, które chroniły zarówno rower, jak i jeźdźca.
Kluczowym produktem Lizard Skins, który wyróżnia firmę na rynku, jest Durasoft Polymer (DSP). Ta polimerowa formuła łączy doskonałe właściwości chwytne z miękkością, co jest unikalne wśród syntetycznych gum. DSP zrobiło trwałe wrażenie w profesjonalnym świecie kolarstwa, a Lizard Skins wspiera obecnie 2 drużyny Pro Tour, które startują we wszystkich trzech Grand Tour, w tym w Tour de France.
Lizard Skins rozszerzyło swój model biznesowy także na baseball, hokej i lacrosse, tworząc umowy licencyjne z NHL i MLL. Dodatkowo firma nabyła Oury, kultową markę chwytów z zaangażowaną społecznością, oraz Buck Athletics, oferującą unikalne ochrony rękawic założone przez byłego zawodowego baseballistę Johna Bucka.
Nazwa Lizard Skins wywodzi się z projektu brata współzałożyciela, który na potrzeby zajęć akademickich stworzył nazwę i logo, które miały stanowić ciekawą i chwytliwą identyfikację marki. Założyciele firmy, zaczynając od skromnych początków, szybko zdobyli popularność dzięki innowacyjnym produktom i skutecznemu marketingowi.