Marka SCICON została założona w 1980 roku w garażu niedaleko Bassano del Grappa we Włoszech. Przez ponad czterdzieści lat od powstania marki, najwięksi kolarze w historii, tacy jak Moser, Cipollini, Pantani, Indurain, Bettini, Boonen, Froome, Contador, Nibali, Sagan, Pogačar, korzystali z toreb SCICON. Firma stała się znana dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie transportu rowerów, które są cenione przez profesjonalistów i miłośników kolarstwa na całym świecie.
W 2011 roku, grupa ASG stała się głównym udziałowcem SCICON, co zapewniło szybką, globalną ekspansję i podniosło markę na nowe wyżyny. W 2019 roku SCICON wkroczyła w świat okularów sportowych, natychmiast stając się punktem odniesienia dla wielu mistrzów kolarstwa i entuzjastów.
W mniej niż rok, okulary SCICON wygrały Tour de France 2020 z Tadejem Pogačarem, ponad 50 wyścigów i były używane przez aż trzy zespoły World Tour, czyli UAE Team Emirates, NTT Pro Cycling i Israel Cycling Academy. SCICON kontynuuje swoją misję stworzenia jednej z wiodących marek okularów sportowych na świecie.
W 2022 roku SCICON oficjalnie ogłosiła największą umowę sponsorską w okularach w UCI WorldTour, prezentując aż cztery męskie zespoły UCI WorldTour i dwa kobiece zespoły UCI WorldTour z ponad 150 zawodowymi kolarzami, którzy noszą okulary rowerowe SCICON podczas wyścigów. SCICON Sports stała się najczęściej noszoną marką okularów na Tour de France. Dziś SCICON jest dostępna w ponad 40 krajach na świecie, co sprawia, że produkty są łatwo dostępne dla pasjonatów kolarstwa.